Remont silnika to dla właściciela samochodu zawsze zła wiadomość. Musi liczyć nie tylko z dużym wydatkiem, ale z oddaniem samochodu do warsztatu mechanicznego na kilka lub kilkanaście dni.
Kiedy naprawa silników jest konieczna
Najczęściej naprawy silnika spowodowane są jego dużym przebiegiem. W zależności od techniki jazdy i dbania o silnik może mieć to miejsce po 200 tys. km, ale także po 400 tys.
W niektórych przypadkach remont będzie konieczny wcześniej, bo np. doszło do zatarcia silnika lub uszkodzenia jakiegoś elementu, uszczelki pod głowicą, rozrządu. Wtedy kapitalny remont nie będzie konieczny, a naprawa silnika będzie znacznie tańsza.
Co obejmuje kapitalny remont silnika?
Decydując się na serwis silników trzeba przede wszystkim wybrać dobry warsztat mechaniczny. Najlepiej popytać znajomych lub sprawdzić opinie klientów w Internecie. Naprawa silników oferowana jest przez wiele firm, ale nie każda wykona ją dobrze i później trzeba będzie odwiedzać ją wielokrotnie. Kapitalna naprawa silników wiąże się z:
• wymontowaniem silnika,
• regeneracją wału korbowego, bloku silnika oraz głowicy,
• montażem wielu nowych elementów.
Cały zakres prac i koszty powinny być wcześniej uzgodnione z klientem, bo czasami koszt remontu jest całkowicie nieopłacalny i lepiej kupić inny silnik używany.
Czy naprawy silnika można uniknąć?
Ci, którzy chcą uniknąć naprawy silników muszą przede wszystkim o nie dbać. Oznacza to stałą kontrolę poziomu oleju i uzupełnianie jego poziomu. Systematycznie też trzeba wymieniać filtry paliwa i filtry powietrza. Naprawa silników zawsze wiąże się z dużymi wydatkami, więc taniej jest dbać o niego systematycznie.