Inne

Jak prawidłowo zaprojektować kalendarze firmowe

Pomoc w projektowaniu materiałów reklamowych i promocyjnych dla poszczególnych przedsiębiorstw, to jedno z ważniejszych zadań, jakie stoją przed współczesnymi drukarniami. Ich klienci posiadają już np. firmowe logo czy stronę www i oczekują, że dana drukarnia pomoże opracować kalendarz wieloplanszowy czy książkowy na podstawie już posiadanych wzorników graficznych. To bardzo słuszne działanie – zwłaszcza, jeśli po raz pierwszy zamierza się wyprodukować dany gadżet lub materiał biurowy ze swoim firmowym logo. Jeśli drukarnia czy grafik otrzyma wzór już stosowanych rozwiązań graficznych w firmie, wtedy będzie w stanie dopasować odpowiednią koncepcję do już stosowanych rozwiązań tak, aby całość prezentowała się spójnie, co ma szczególne znaczenie przy tworzeniu wieloletniej strategii marketingowej.

Elementy podstawowe i elementy dodatkowe

Na kalendarzu firmowym zawsze znajdować powinny się elementy podstawowe – zalicza się do nich oczywiście samo pole kalendarza, czyli daty dzienne i miesięczne, w zależności od układu tabelarycznego danego kalendarza. Następnie każdy kalendarz wieloplanszowy powinien zawierać odpowiednią grafikę czy ilustrację na dany miesiąc wraz z dyskretnym umieszczeniem firmowego logo. Te elementy uznać należy za absolutnie podstawowe, a klient ma możliwość po ich ustaleniu oczywiście zdecydować się na umieszczenie na projekcie także dodatkowych informacji – np. imienin danego dnia albo danych kontaktowych swojej firmy. Warto przy tym pamiętać, że każdy kalendarz, również firmowy, powinien pozostać przede wszystkim funkcjonalny, czyli czytelny.

Ile kosztuje firmowy kalendarz wieloplanszowy?

Przygotowanie materiałów promocyjnych i reklamowych dla firmy dzieli się na dwa lub trzy podstawowe koszty – pierwszy to sam projekt. Jeśli wydruk zostanie wykonany w tym samym miejscu, skąd pozyskany jest projekt, wtedy jego cena często bywa ekstremalnie niska i wliczona w całość usługi. Następnie sam wydruk czy produkcja materiałów i gadżetów może być kosztowna – zależy to od wybranego nośnika (np. plakat, kubek, parasol czy kalendarz) oraz liczby zamówionych sztuk. Na sam koniec pozostaje jeszcze kolportaż, chociaż w przypadku takich materiałów jak kalendarze, niejednokrotnie przedsiębiorca może rozdać je pomiędzy pracowników lub swoich stałych albo potencjalnych klientów samodzielnie.